לא מכבר קיימה דלק מוטורס, יבואנית פורד, אירוע לקוחות גדול בדרום הארץ. מדובר היה במפגש הגדול ביותר שנעשה לבעלי פורד סדרה F, ובזה השתתפו למעלה מ-200 בעלי כלי רכב. האירוע כלל גם טיול שטח, מה שהפך אותו לאחד מטיולי השטח הגדולים שנעשו בישראל. 

היה זה אירוע מתגלגל. נקודת המפגש נקבעה בחניון רעים (יער בארי) ומשם יצאו כל המשתתפים למסלול טיול לאורך נחל הבשור. נקודת הסיום נקבעה לחאן ספינת המדבר בקיבוץ משאבי שדה (כ-60 ק"מ דרומית מנקודת ההתחלה), שם המתין למשתתפים מערך קייטרינג מושקע. את האירוע חתמה הופעה של הזמר אברהם טל, שגם לו יש סדרה F - במקרה שלו פורד F-250 'טרמור'.

האירוע השנתי של פורד סדרה F - באנו, ראינו, נהנינו
צילום: תומר פדר

אירועי לקוחות חשובים ליבואן, אך יכולים להעניק ערך מוסף גם ללקוחות שניתן להציג בפנים צדדים נוספים לרכב שלהם ולא הזדמן להם לחוות אותם. דוגמה לכך היא אותם בעלי פורד F, המשתמשים ברכבם לצרכי עבודה אך אינם מטיילים אתם בשטח - זה רכב עבודה שצריך לעבוד, זה לא כלי שעשועים שאפשר להשאיר במוסך ביום ראשון בבוקר. עם זאת, יכולותיו מעבר לאספלט גבוהות למדי ואפשר לטייל איתו גם בלי לעשות נזקים.

נחמד היה לראות בדרך את המוני סדרה F על כבישי השפלה והדרום בדרך לנקודת המפגש, תוך החלפות מבטים עם נהגי F אחרים. החניון החלא להתמלא, ולראות מעל 200 כלי רכב, מאותו הסוג, באותו המקום, זו בהחלט חוויה מיוחדת, וכאשר מדובר ברכב גדול למדי, נדרש גם שטח גדול  לחנייה.

האירוע השנתי של פורד סדרה F - באנו, ראינו, נהנינו
צילום: תומר פדר

במהרה הבנתי שמדובר בקהילה חזקה ומגובשת, עוד מלפני האירוע – אנשים רבים מכירים ביניהם, מדברים על תוספות, שיפורים ושדרוגים. בהחלט ביטוי מלבב של תרבות מוטורית. תוך כדי הבחנתי בתומר פדר, צלם האירוע, שתמונותיו מפארות את מבחני הדרכים שלנו באופן קבוע - ונוכחותו שם הפגינה כי פורד השקיעה באירוע.

האירוע השנתי של פורד סדרה F - באנו, ראינו, נהנינו
צילום: תומר פדר

כשעה לאחר ההתכנסות נעשה תדריך לכלל המשתתפים לפני היציאה למסלול הטיול. ההפקה כולה הייתה בניצוחו של יקי שקרל - בעבר מנהל "המרכז הישראלי לסיור" וכיום בעל חברת ההפקות DNApro שאירגנה את האירוע. על פי התדריך, המסלול אינו קשה, יש שילוט ויש שלוש נקודות עצירה להסברים מפי מדריכים מקצועיים על האזור. העצירות תהיינה לבחירת המשתתפים - מי שירצה יעצור, מי שלא ימשיך. היציאה למסלול הייתה דרך שלוש נקודות שונות, כדי לחלק את העומס.

האירוע השנתי של פורד סדרה F - באנו, ראינו, נהנינו
צילום: תומר פדר

המסלול היה בהחלט קל (מדי) והניווט היה ברור בדרך כלל - אבל את העומס אי-אפשר היה באמת לחלק. אבל הרוב התקבצו, רכב נע אחרי רכב - וכך יצא שכמעט כל המכוניות נעו באותו הציר מההתחלה. הרעיון היה לייצר ריווח בין קבוצות, כי ממילא כולם ינועו על אותו הציר - אבל זה לא עבד וכל הכלים היו באותו המקום, מה שהוביל לנסיעה איטית רוב הזמן. בשלב מסוים הייתה טעות בניווט לכמה נהגים - דבר שיצר בשלב מסוים פקק תנועה ענק וחסימה של קטע כביש. במובן הזה, טיולים בהיקף גדול מדי הם לא מציאה גדולה, בוודאי לא כשאין הדרכה קבועה לכל קבוצה.

בסופו של דבר, כולם הגיעו לחאן, ושוב הייתה ניכרת ההפקה המושקעת. במבואת הולכי הרגל בחאן נתלו תמונות של בעלי פורד F, עם השמות שלהם, תחום העיסוק שלהם והגרסה שהם רכשו - אהבתי, עוד רעיון שמעיד על מחשבה.

האירוע השנתי של פורד סדרה F - באנו, ראינו, נהנינו
צילום: תומר פדר

לאחר פרק זמן שהוקדש לאוכל ומינגלינג, עלו לבמה הזמר אברהם טל והצוות שלו ונתנו הופעה משמחת ומהנה מאוד, לא מובן מאליו אחרי אוכל וכמה שעות טיול. ההופעה, עם זאת, הייתה טובה כל כך עד כי במשך קרוב לשעתיים כולם רקדו ושרו. במהלך ההופעה דיבר טל עם הקהל על הקשר המיוחד עם הרכב ועל התקשורת בקבוצות: "אתם באמת אוהבים את הרכב שלכם. מה יש לנו בחיים? תנו לנו את הצעצועים שלנו, ליהנות מהם… "35, "37, הגבהה של "2.5, לא "2.5… שבזה נתעסק כל החיים, כי זה אומר שאנחנו בריאים ושמחים". לא יכולתי לסכם את זה טוב יותר.

האירוע השנתי של פורד סדרה F - באנו, ראינו, נהנינו
צילום: תומר פדר